This is countdown week to the drama presentations to be given on Saturday morning at Affinity. Drama represents hard work for many people in the school. Of course one thinks first of the children involved. They are required to stand and present lines in an expressive manner and many of them in a second language! That would be a big task for most of us adults! But in this mix we also have the teachers who one and all begin to lose some sleep, worrying about the many details that come up. Then we have parents who might hear some complaints at home. "I can't do it!" "I don't want to wear. . .!" However, we need to keep sight of the goal. Why drama? What value does it have for the child? We can look at the process of maturity, first outlined by Piaget. He gave a clear outline in this idea of the famous concentric circles. At the center of the circle is the baby, To the baby he or she is the most important being in the world. His or her wants and needs are all that exist. The second circle around the baby is the mother and then another is the family. Now new difficulties begin to present themselves. Other people in the family also have wants and needs. These need to be adjusted and negotiated. The little being begins to learn to express his or her needs but in an acceptable manner of some give and take. As each child enters another concentric circle--the school, the community, the country, the world--new tests and difficulties present themselves. One in four persons, research tells us, really suffers as these stages present themselves. They can become frightened of so much change, unsure of themselves, and a tendency to retire into themselves. We may say these children are timid. This is where drama presentations come in. At first many are very reluctant to participate. But we teachers can see yearly progress. More and more certainty appears, more expression, a greater ability to portray the feelings of others and understand them. With these new skills, confidence develops and the next stage is easier. So we at Affinity hope to see you on Saturday to witness and help take part in this awesome developmental process! Next month is our instrument recital. The gains of getting up to produce music in front of an audience are also the same, an important piece of Affinity philosophy. Hope to see you Saturday! Sue Frasunkiewicz
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Esta é a semana de contagem regressiva para as apresentações de drama que acontecerão no sábado, 18/05, na Escola Affinity Arts. Drama representa um trabalho intenso para muitas pessoas da escola. Claro que se pensa primeiro nas crianças envolvidas. Elas são incentivadas a se levantar e apresentar de uma maneira expressiva e, na maioria das vezes, em uma segunda língua! Isso seria uma grande tarefa para a maioria de nós adultos! Mas nesse mix, também temos os professores que se empenham muito, preocupados com a intensidade de detalhes. Então, os pais podem ouvir algumas reclamações em casa. "Eu não posso fazer isso!"; "Eu não quero usar determinada caracterização!"; etc. No entanto, precisamos manter a visão do objetivo. Por que drama? Que valor tem para a criança? Podemos olhar para o processo de maturidade, primeiramente delineado por Piaget. Ele deu um esboço claro nesta ideia dos famosos círculos concêntricos. No centro do círculo está o bebê. Para o bebê, ele ou ela é o ser mais importante do mundo. Seus desejos e suas necessidades são tudo o que existe. O segundo círculo ao redor do bebê é a mãe e depois é a família. Agora, novas dificuldades começam a se apresentar. Outras pessoas da família também têm desejos e necessidades. Esses precisam ser ajustados e negociados. O pequeno ser começa a expressar suas necessidades, mas de maneira aceitável, de dar e receber. À medida que cada criança entra em outro círculo concêntrico - a escola, a comunidade, o país, o mundo - novos testes e novas dificuldades se apresentam. Uma em cada quatro pessoas, segundo a pesquisa, realmente sofre quando esses estágios se apresentam. Elas podem ficar com medo de tantas mudanças, inseguras de si mesmas e com uma tendência a se retrair. Podemos afirmar que as crianças são tímidas. É aí que as apresentações de teatro serão fundamentais. No início, muitas relutam para participar. Mas nós, professores, podemos ver o progresso anual. Mais e mais certeza aparece, mais expressão, uma maior capacidade de retratar os sentimentos dos outros e compreendê-los. Com essas novas habilidades, a confiança se desenvolve e a próxima etapa é mais fácil. Então, esperamos vê-los, no sábado, para testemunhar e participar desse processo incrível de desenvolvimento! No próximo mês, será o nosso recital de instrumento. Os ganhos de se levantar para produzir música na frente de um público também são os mesmos, uma parte importante da filosofia da afinidade. Esperamos vocês no sábado! Sue Frasunkiewicz |
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November 2019
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