This time of the semester, Affinity embarks on projects that involve all the children in the school. These projects represent a type of evaluation called authentic evaluation in educational jargon that are considered the highest form of student evaluation that can be asked. A student must decide upon a topic, gather materials, put something together that is interesting to observers. This type of evaluation really shows what the child has learned, much more than simply answering questions on a test. These projects in order of presentation are the theatrical plays, the festa junina and all its art displays, and the recital. These projects show incredible art works that were decided upon by the students with their teachers, representing the various states of Brazil, their music and dances, the plays which also demonstrate music and artwork as well as the theatre art of drama, and the musical presentations of students studying violin and piano, as well as ensembles. The learning represented in these presentations is immense. All students participate and contribute, from the tiniest to the oldest. Dr. Rudolf Dreikurs, the world famous child psychologist, states that children are born with a desire to be a part of the group and to contribute to that group. The projects at this time of the year would certainly gain Dr. Dreikur's complete and highest commendations. Still more, what is as fun and satisfying as working together to produce something worthwhile? All of us, staff and children, as well as the parents, look forward to these unique events at the end of every semester with eagerness and joy. Mrs. Sue
0 Comments
Nesta época do ano, a Affinity embarca em projetos que envolvem todas as crianças da escola. Esses projetos representam um tipo de avaliação chamada avaliação autêntica no jargão educacional, considerada a mais alta forma de se avaliar um aluno. O aluno deve decidir sobre um tópico, reunir materiais e juntar algo que seja interessante para os observadores. Esse tipo de avaliação realmente mostra o que a criança aprendeu, muito mais que simplesmente responder a perguntas em um teste. Esses projetos em ordem de apresentação são as peças teatrais, o recital e a festa junina com todas as exposições de artes. Esses projetos mostram incríveis obras de artes que foram decididas pelos alunos com seus professores, representando os vários estados do Brasil, suas músicas e danças, as peças, bem como a arte teatral do drama e as apresentações musicais das crianças com violino, piano e, também, em conjuntos. O aprendizado representado nessas apresentações é imenso. Todos os alunos participam e contribuem, do menor ao maior. O Dr. Rudolf Dreikurs, mundialmente famoso psicólogo infantil, afirma que as crianças nascem com o desejo de fazer parte e contribuir com o grupo. Os projetos, nesta época do ano, certamente ganhariam os elogios completos e mais elevados do Dr. Dreikurs. O que é tão divertido e satisfatório quanto trabalhar juntos para produzir algo que valha a pena? Todos nós, funcionários e crianças, bem como os pais, esperamos ansiosos por esses eventos únicos no final de cada semestre com entusiasmo e alegria. Mrs. Sue |
Histórico / Historic
November 2019
Categorias/ Categories |